FAQ
Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
Jak założyć konto?
Aby założyć konto należy otworzyć Formularz rejestracyjny, a następnie przejść przez trzy kroki rejestracji. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis, w jaki sposób to zrobić.
Od tego momentu konto jest aktywne, ale jego status to Niezweryfikowane. Po weryfikacji danych konta przez administrację Postivo.pl konto uzyska status Zweryfikowane, o czym zostaniesz powiadomiony osobną wiadomością e-mail. Do tego czasu możesz korzystać ze wszystkich usług Postivo.pl, za wyjątkiem usługi wysyłania przesyłek listowych.
Jak sprawdzić aktualny stan konta?
Jeśli chcesz sprawdzić aktualny stan konta zaloguj się na swoje konto. Aktualny stan konta zostanie wyświetlony w nagłówku Panelu Klienta.
Czy usługi, które oferuje Postivo.pl są skierowane tylko do klientów biznesowych?
Ze wszystkich usług świadczonych w serwisie Postivo.pl mogą korzystać zarówno klienci biznesowi, jak i prywatni. Przy zakładaniu nowego konta możesz wybrać jego typ (prywatne lub firmowe).
Czym rożni się konto typu PRE-PAID od konta typu POST-PAID?
Konto PRE-PAID jest kontem przedpłaconym. Istnieje konieczność uprzedniego zasilenia konta przed zleceniem jakiejkolwiek przesyłki. Użytkownik, który nie posiada wystarczających środków na koncie nie będzie wysłać przesyłki listowej. Użytkownicy rozliczający się w oparciu o konto PRE-PAID mogą na bieżąco kontrolować stan swojego konta, zasilając go wybraną przez siebie kwotą. Po skorzystaniu z dowolnej usługi, ze stanu konta zostanie odjęty jej koszt.
Konto POST-PAID proponujemy przede wszystkim Użytkownikom biznesowym, którzy wysyłają ogromne ilości przesyłek. Rozliczenia dokonywane są w inny sposób – można wysyłać przesyłki bez zasilenia konta, a na koniec każdego miesiąca wystawiana jest Faktura VAT obejmująca koszt wszystkich usług, z których skorzystano w danym miesiącu. Użytkownik posiadający konto POST-PAID może również na bieżąco kontrolować stan konta.
Jak doładować konto PRE-PAID w Postivo.pl?
Aby doładować konto PRE PAID postępuj zgodnie z poniższym opisem:
Po wykonaniu powyższych czynności postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Jaki jest koszt poszczególnych usług?
Wszystkie ceny uzależnione są od wybranej usługi oraz wskazanych opcji dodatkowych (parametrów przesyłki). Szczegółowe informacje dotyczące cen znajdziesz zawsze w obowiązującym cenniku. Za korzystanie z usług Postivo.pl nie pobieramy żadnej opłaty abonamentowej, jedynym kosztem jest koszt wysłanych przesyłek.
Przy większych ilościach przesyłek bądź stałą współpracą oferujemy atrakcyjne rabaty.
W jaki sposób można zapłacić za usługi Postivo.pl?
W Postivo.pl istnieją 2 rodzaje kont:
Udostępniamy kilka sposobów płatności:
Jak mogę zmienić wygląd (szablon) koperty?
Istnieje możliwość utworzenia własnych szablonów kopert, umieszczając na nich dodatkowe symbole graficzne, obrazy lub zdjęcia. Stworzony szablon koperty możesz następnie wykorzystać podczas wysyłania nowej przesyłki. Aby stworzyć nowy szablon koperty postępuj według poniższych wskazówek:
W jakim czasie moja przesyłka zostanie wysłana do odbiorcy?
Zlecenia złożone do godziny 08:00 w dni robocze realizowane i wysyłane są do odbiorcy jeszcze tego samego dnia, oczywiście, jeżeli podczas zlecania przesyłki nie wskazano późniejszej daty nadania. Zlecenia złożone po tej godzinie oraz w dni wolne od pracy realizowane są następnego dnia roboczego.
Za pośrednictwem jakich operatorów pocztowych można wysyłać przesyłki?
W chwili obecnej przesyłki do odbiorców wysyłane są za pośrednictwem Speedmail, Poczty Polskiej oraz firmy kurierskiej DPD. Użytkownik ma możliwość wyboru preferowanego operatora, który doręczy jego przesyłkę do odbiorcy.
Co się stanie, gdy dany operator nie obsługuje adresu danego odbiorcy?
Jeżeli wybrana została wysyłka za pośrednictwem operatora pod adres odbiorcy, który nie jest obsługiwany przez tego operatora, przesyłka zostanie doręczona za pośrednictwem Poczty Polskiej, a jej koszt zostanie automatycznie skorygowany.
Czy można monitorować statusy wysłanych przesyłek?
Korzystając z naszego systemu w dowolnej chwili możesz sprawdzić na jakim etapie przetwarzania znajdują się wysłane przez Ciebie przesyłki. Każda z Twoich przesyłek ma nadany unikalny numer identyfikacyjny, który pozwoli na monitorowanie jej statusu, począwszy od zarejestrowania w systemie, poprzez konfekcjonowanie aż do jej nadania do odbiorcy za pośrednictwem wybranego operatora pocztowego. Ponadto dla przesyłek rejestrowanych oraz kurierskich można sprawdzić aktualny status jej doręczenia (gdzie w danej chwili przesyłka się znajduje i czy została już doręczona do odbiorcy).
Aby sprawdzić status przesyłki:
Opcjonalnie numer przesyłki można również wpisać w wyszukiwarce znajdującej się w nagłówku Panelu Klienta.
Co się dzieje ze zwrotami niedoręczonych przesyłek?
Zwroty niedoręczonych przesyłek trafiają do Postivo.pl i są przez nas przechowywane przez okres 9 miesięcy. Po otrzymaniu zwrotu przesyłki zmieniany jest jej status, który można sprawdzić po zalogowaniu się na konto. Zwroty przesyłek następują, gdy podano nieprawidłowy lub nieaktualny adres odbiorcy, odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki, nie odbierze w terminie 14 dni awizowanej przesyłki ze wskazanej placówki, itp.
W jakim formacie należy dostarczyć dokumenty do wysyłki?
W chwili obecnej platforma Postivo.pl akceptuje pliki w formacie PDF.
Czy można zintegrować własne oprogramowanie z platformą Postivo.pl?
Każdy Użytkownik zarejestrowany w serwisie Postivo.pl usług ma możliwość zintegrowania własnego oprogramowania z platformą Postivo.pl. Więcej informacji dotyczących integracji znaleźć można tutaj.
Szablon przykładowej bazy danych w formacie CSV, z której można zaimportować odbiorców na platformie.
Dokumentacja API zawiera opis metod wykorzystywanych w integracji dowolnej aplikacji z platformą POSTIVO.PL.
Przykładowe implementacje API w różnych językach programowania.
Regulamin korzystania z serwisu Postivo.pl (dotyczący usług świadczonych drogą elektroniczną)
Skontaktuj się z nami – postaramy się pomóc