Pytania i odpowiedzi

Konto
Jak założyć konto?

Aby założyć konto należy w nagłówku strony kliknąć na ikonie „Rejestracja”, a następnie przejść przez trzy kroki rejestracji. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis, w jaki sposób to zrobić.

  1. W pierwszym kroku należy wprowadzić wybrane dane dostępowe (login, hasło) i dane kontaktowe do osoby zarządzającej kontem (imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu), a następnie przepisać tekst z wyświetlonego obrazka i nacisnąć przycisk „Dalej”.
  2. W drugim kroku należy podać dane identyfikacyjne (do Faktur VAT) oraz adres do korespondencji. W pierwszej kolejności należy określić typ konta (firmowe czy prywatne), a następnie wprowadzić dane takie jak: imię i nazwisko lub nazwa firmy (w zależności od wybranego rodzaju konta), dokładny adres oraz NIP (tylko dla kont firmowych). Można tu zdecydować, czy chcesz otrzymywać Faktury VAT, czy też nie. Jeżeli adres do korespondencji jest inny, należy go wprowadzić do formularza. Jeśli wszystkie dane identyfikacyjne są poprawne można nacisnąć przycisk „Dalej”.
  3. W trzecim kroku należy przeczytać i zaakceptować Regulamin usług Postivo.pl, a następnie kliknąć na przycisk „Dalej”.
  4. Jeżeli wszystko przebiegło prawidłowo zostaniesz poinformowany o założeniu konta. Należy je jeszcze aktywować. Na adres e-mail podany podczas zakładania konta zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym, na który należy kliknąć (lub skopiować go do przeglądarki). Po tej operacji konto zostanie aktywowane.

Od tej momentu konto jest aktywne, ale jego status to Niezweryfikowane. Po weryfikacji danych konta przez administrację Postivo.pl konto uzyska status Zweryfikowane, o czym zostaniesz powiadomiony osobną wiadomością e-mail. Do tego czasu możesz korzystać ze wszystkich usług Postivo.pl, za wyjątkiem usługi wydruku i wysyłania przesyłek listowych.

Jak sprawdzić aktualny stan konta?

Jeśli chcesz sprawdzić aktualny stan konta zaloguj się na swoje konto (w tym celu w nagłówku strony Postivo.pl kliknij na ikonie „Zaloguj”). Aktualny stan konta zostanie wyświetlony w boksie na środku ekranu (zobacz na poniższy screen).

Czy usługi, które oferuje Postivo.pl są skierowane tylko do klientów biznesowych?

Ze wszystkich usług świadczonych w serwisie Postivo.pl mogą korzystać zarówno klienci biznesowi, jak i prywatni. Przy zakładaniu nowego konta możesz wybrać jego typ (pywatne lub firmowe).

Czym rożni się konto typu PRE-PAID od konta typu POST-PAID?

Konto PRE-PAID jest kontem przedpłaconym. Istnieje konieczność uprzedniego zasilenia konta przed zleceniem jakiejkolwiek przesyłki. Użytkownik, który nie posiada wystarczających środków na koncie nie będzie mógł skorzystać z żadnej z usług (nadania listu, faksu i innych) oferowanych przez Postivo.pl. Użytkownicy rozliczający się w oparciu o konto PRE-PAID mogą na bieżąco kontrolować stan swojego konta, zasilając go wybraną przez siebie kwotą. Po skorzystaniu z dowolnej usługi, ze stanu konta zostanie odjęty jej koszt.


Konto POST-PAID proponujemy przede wszystkim Użytkownikom biznesowym, którzy wysyłają ogromne ilości przesyłek oraz faksów. Rozliczenia dokonywane są w inny sposób – można korzystać z usług oferowanych przez serwis Postivo.pl bez zasilenia konta, a na koniec każdego miesiąca wystawiana jest Faktura VAT obejmująca koszt wszystkich usług, z których skorzystano w danym miesiącu. Użytkownik posiadający konto POST-PAID może również na bieżąco sprawdzać stan konta.

Rozliczenia
Jak doładować konto PRE-PAID w Postivo.pl?

Aby doładować konto PRE PAID postępuj zgodnie z poniższym opisem:

  1. Zaloguj się do panelu użytkownika - w tym celu, w nagłówku strony Postivo.pl kliknij na ikonie „Zaloguj”.
  2. Z lewego menu z sekcji „Konto” wybierz opcję „Rozliczenia”.
  3. Wybierz zakładkę „Doładuj konto” i wprowadź kwotę brutto doładowania (minimum 10 zł).
  4. Wybierz sposób i kanał płatności (jeżeli wybrano opcję płatności za pośrednictwem Dotpay, Twoje konto może zostać doładowane nawet w tej samej chwili. W przypadku korzystania z innych rodzajów płatności, doładowanie konta nastąpi po zaksięgowaniu płatności.
  5. Jeżeli wybrałeś płatność za pośrednictwem Dotpay, zaakceptuj regulamin płatności i kliknij na przycisk „Dokonaj płatności”. Jeżeli wybrałeś płatność przelewem bankowym, dane potrzebne do wykonania przelewu zostaną wyświetlone na ekranie.

Po wykonaniu powyższych czynności postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Jaki jest koszt poszczególnych usług?

Wszystkie ceny uzależnione są od wybranej usługi oraz wskazanych opcji dodatkowych (parametrów przesyłki). Szczegółowe informacje dotyczące cen znajdziesz zawsze w obowiązującym cenniku. Za korzystanie z usług Postivo.pl nie pobieramy żadnej opłaty abonamentowej.

W jaki sposób można zapłacić za usługi Postivo.pl?

W Postivo.pl istnieją 2 rodzaje kont:

  • PRE-PAID - przed skorzystaniem z usług musisz doładować swoje konto odpowiednią kwotą. Po skorzystaniu z każdej usługi z konta zostanie odjęta odpowiednia kwota równa koszcie danej usługi.
  • POST-PAID - możesz korzystać z usług bez zasilania konta, a na koniec miesiąca Postivo.pl wystawia zbiorczą Fakturę, którą należy opłacić.

Udostępniamy kilka sposobów płatności:

  • płatność kartą (VISA, MasterCard, Dinners Club itp),
  • szybkie przelewy transferowe (mTransfer, MultiTransfer Płacę z Inteligo, itp.),
  • tradycyjne przelewy bankowe,
  • pozostałe formy płatności (np. przekaz pocztowy, mPay, płatność w sklepach Żabka, itp.)
Personalizacja przesyłek
W jaki sposób automatycznie zaadresować koperty?

Aby zaadresować automatycznie koperty postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  1. Po zalogowaniu się do swojego konta z lewego menu z sekcji Listy wybierz opcję "Wyślij dokumenty listem", a następnie dodaj pliki z dokumentami, które chcesz wysłać i naciśnij przycisk „Dalej”.
  2. Wybierz wszystkie opcje dodatkowe przesyłki i kliknij „Dalej”.
  3. W tym etapie należy wprowadzić odbiorców przesyłki (możesz wprowadzić dane odbiorców używając formularza, dodać odbiorców ze stworzonej wcześniej książki adresowej, grupy odbiorców lub zaimportować ich z pliku CSV).

Dane odbiorców zostaną automatycznie umieszczone na kopertach. Ponadto w kolejnym kroku możesz spersonalizować dowolną stronę dokumentu umieszczając w dowolnej lokalizacji nazwę i adres odbiorcy.

Jak mogę zmienić wygląd (szablon) koperty?

Istnieje możliwość utworzenia własnych szablonów kopert, umieszczając na nich dodatkowe symbole graficzne, obrazy lub zdjęcia. Stworzony szablon koperty możesz następnie wykorzystać podczas wysyłania nowej przesyłki. Aby stworzyć nowy szablon koperty postępuj według poniższych wskazówek:

  1. Po zalogowaniu się do panelu użytkownika wybierz z lewego menu z sekcji „Personalizacja” opcję „Szablony kopert”.
  2. Na ekranie zostanie wyświetlona lista obecnie dostępnych szablonów kopert, które możesz podglądnąć lub usunąć. Nad listą szablonów znajduje się przycisk „Utwórz nowy szablon koperty” - kliknij na niego.
  3. Wybierz typ koperty oraz wprowadź wybraną przez siebie nazwę szablonu. Pojawi się podgląd koperty - możesz na nim przesuwać, zmniejszać lub powiększać wybrane elementy oraz dodawać do szablonu obrazy z lokalnego dysku i decydować o kolejności ich wyświetlania. Następnie kliknij na przycisk „Zapisz szablon”. Szablon koperty zostanie zapisany i będzie możliwość jego wykorzystania w czasie zlecania nowej przesyłki.
Przesyłki listowe
W jakim czasie moja przesyłka zostanie wysłana do odbiorcy?

Zlecenia złożone do godziny 08:00 w dni robocze realizowane i wysyłane są do odbiorcy jeszcze tego samego dnia, oczywiście, jeżeli nie podano późniejszej daty wysyłki. Zlecenia złożone po tej godzinie oraz w dni wolne od pracy realizowane są następnego dnia roboczego.

Za pośrednictwem których operatorów pocztowych można wysyłać przesyłki?

W chwili obecnej przesyłki do odbiorców wysyłane są za pośrednictwem Speedmail, Poczty Polskiej oraz firmy kurierskiej DHL. Użytkownik ma możliwość wyboru operatora, który doręczy jego przesyłkę do odbiorcy.

Co się stanie, gdy dany operator nie obsługuje adresu danego odbiorcy?

Jeżeli wybrana została wysyłka za pośrednictwem operatora pod adres odbiorcy, który nie jest obsługiwany przez tego operatora, przesyłka zostanie doręczona za pośrednictwem Poczty Polskiej, a jej koszt zostanie automatycznie skorygowany.

Czy można monitorować statusy wysłanych przesyłek?

Korzystając z naszego systemu w dowolnej chwili moesz sprawdzić na jakim etapie przetwarzania znajdują się wysłane przez Ciebie przesyłki. Każda z Twoich przesyłek ma nadany numer identyfikacyjny, który pozwoli na monitorowanie jej statusu, począwszy od zarejestrowania w systemie, poprzez konfekcjonowanie aż do jej nadania do odbiorcy za pośrednictwem wybranego operatora pocztowego. Ponadto dla przesyłek rejestrowanych oraz kurierskich można sprawdzić aktualny status jej doręczenia (gdzie w danej chwili przesyłka się znajduje i czy została już doręczona do odbiorcy). Informacje o statusie przesyłek dostępne są przez okres 60 dni od czasu nadania przesyłki.


Istnieją dwie metody sprawdzenia statusu przesyłki:

  1. Poprzez numer identyfikacyjny przesyłki - należy wprowadzić numer identyfikacyjny przesyłki do formularza znajdującego się na stronie głównej Postivo.pl. Numer identyfikacyjny przesyłki nadrukowany jest na kopercie i każdej stronie dokumentu (pod kodem kreskowym) oraz wyświetlany jest na ekranie po przekazaniu zlecenia do realizacji. Możesz go podać odbiorcy przesyłki - w ten sposób będzie miał on możliwość sprawdzania aktualnego statusu przesyłki, która ma do niego trafić.
  2. Poprzez historię wysłanych przesyłek - w tym celu należy:
    • Po zalogowaniu się na swoje konto wybierz z lewego menu z sekcji „Konto” opcję „Historia przesyłek”.
    • Na ekranie przedstawione zostaną wysłane w ostatnich 60 dniach przesyłki (ułożonone chronologicznie). W każdym wierszu wyświetlone są informacje o pojedynczej przesyłce, a w kolumnie „Aktualny status” widnieje informacja o tym, na jakim etapie przetwarzania znajduje się Twoja przesyłka. Klikając na wybranym wierszu możesz poznać wszystkie szczegóły danej przesyłki.
Co się dzieje ze zwrotami niedoręczonych przesyłek?

Zwroty niedoręczonych przesyłek trafiają do Postivo.pl i są przez nas przechowywane. Po otrzymaniu zwrotu przesyłki zmieniany jest jej status, który można sprawdzić po zalogowaniu się na konto. Zwroty przesyłek występują, gdy podano nieprawidłowy lub nieaktualny adres odbiorcy, odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki itp.

W jakim formacie należy dostarczyć dokumenty do wysyłki?

W chwili obecnej platforma Postivo.pl akceptuje pliki w formacie PDF, DOC, DOCX, oraz RTF.

API
Czy można zintegrować własne oprogramowanie z platformą Postivo.pl?

Każdy Użytkownik zarejestrowany w serwisie Postivo.pl usług ma możliwość pełnego zintegrowania własnego oprogramowania z platformą Postivo.pl. Więcej informacji dotyczących integracji znaleźć można tutaj.

Biuro Obsługi Klienta
+48 17 717 37 60
Wirtualna Poczta Postivo.pl
Chciał(a)bym wysłać
Znajdź usługę, której potrzebujesz - kliknij na wybranej ikonce, aby poznać szczegóły
Sprawdź status przesyłki
Sprawdź
Możesz sprawdzić na jakim etapie przetwarzania znajduje się aktualnie Twoja przesyłka. Wystarczy wpisać jej numer do powyższego formularza.